Rekordowy kwartał w wykonaniu CDA

Spółka CDA S.A. pochwaliła się rekordowymi wynikami za trzeci kwartał 2023 roku. Bardzo duże wzrosty zanotowano w każdym kluczowym dla Spółki obszarze, od przychodów i zysku netto, przez liczbę aktywnych subskrypcji, na polu e-commerce, aż po liczbę filmów i seriali dostępnych w CDA Premium.

W trzecim kwartale 2023 przychody Spółki wyniosły 21,3 mln zł, co stanowi wzrost o 25% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, natomiast skumulowany przychód za pierwsze trzy kwartały br. urósł do 59,4 mln zł (wzrost  rok do roku o 16%). Z kolei zysk netto Spółki za trzeci kwartał wyniósł 6,3 mln zł (wzrost r/r o 24%), a tym samym skumulowany zysk netto od początku roku to 17,2 mln zł (wzrost r/r o 18%). 

Wysokim wzrostom finansowym towarzyszyła rekordowa liczba aktywnych subskrypcji CDA Premium i TV – na koniec trzeciego kwartału br. wynosiła ona 564 tys. co oznacza wzrost rok do roku o 22% – oraz znaczne powiększenie katalogu filmów i seriali w usłudze CDA Premium do blisko 14 tys. Stale zwiększająca się liczba dostępnych pozycji filmowych to m.in. zasługa nowo pozyskanych partnerów w zakresie licencji oraz zacieśnianie współpracy z już istniejącymi dystrybutorami, takimi jak np. Monolith Films, Daro Film Distribution, S-MEDIA.TV czy Vivarto. 

Spółka może również pochwalić się spektakularnym wzrostem w segmencie e-commerce, gdzie sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła rok do roku o blisko 170%, a w stosunku do poprzedniego, drugiego kwartału 2023 o blisko 74%. Spółka od czerwca 2022 prowadzi sklep internetowy kapitanbomba.pl, w którym sprzedaje limitowane serie wysokogatunkowej odzieży i gadżety z uniwersum kapitana Bomby. Priorytetem Spółki w tym zakresie jest oferowanie produktów o jak najlepszej jakości i stała kontrola procesu produkcji. To z kolei wymusza produkcję w Polsce i odbija się na marży, a mimo tego od początku br. sprzedaż w e-commerce wyniosła 3,3 mln zł.

CDA funkcjonuje w bardzo konkurencyjnym środowisku o bardzo wysokim stopniu zagęszczenia usług VOD i dostępnych platform streamingowych. Mimo to Spółka kolejny raz poprawia swoje wyniki w każdym istotnym obszarze. Warto też odnotować, że w przeciwieństwie do konkurencji i zdawałoby się wbrew aktualnemu trendowi nie podnieśliśmy jak dotąd cen usług, które pozostają na tym samym poziomie. Wydaje się, że nasi widzowie to doceniają. – skomentował Wolfgang Laskowski, rzecznik Spółki.

Pełen raport za trzeci kwartał 2023 r. dostępny jest pod tym adresem: https://newconnect.pl/ebi/files/154996-raport-cda-3q-pub.pdf