Łączna liczba pobrań aplikacji CDA przekroczyła w lipcu br. 12 milionów i jest to najlepszy wynik w historii. W zestawieniu ujęto wszystkie urządzenia, tj. tablety, telefony, konsole oraz telewizory.
W pierwszej połowie lipca br. łączna liczba pobrań dedykowanej aplikacji CDA na wszystkie urządzenia przekroczyła 12 milionów (dokładnie: 12 019 281, stan na dzień 11 lipca 2022). Najwięcej, bo ponad 8,7 mln pobrań osiągnięto w kategorii urządzeń mobilnych, czyli telefonów i tabletów (dokładnie 8 744 488). W kategorii TV (Smart TV/Android TV, konsole i pozostałe telewizory) liczba pobrań przekroczyła 3,2 mln (dokładnie 3 274 793).
Największy udział w łącznej liczbie pobrań stanowi kategoria „urządzenia mobilne” – razem 8 744 488. W kategorii tej największą popularnością cieszą się urządzenia z systemem Android Mobile: 8 072 157 pobrań, następnie Apple (iOS/ipadOS): 545 219 pobrań, a na końcu Huawei: 127 112 pobrań. W tej kategorii wyraźnie widać dominację urządzeń opartych o system Androida.
Z kolei liczba pobrań na telewizory wyniosła 3 274 793. W tej kategorii – nazwanej Smart TV – uwzględniono zarówno urządzenia z Android TV, osobne aplikacje przygotowane dla konkretnych producentów TV, przystawki telewizyjne oraz konsole. Najwięcej pobrań zanotowały urządzenia z systemem Android TV, ale zdecydowanym liderem wśród producentów telewizorów jest marka LG – dedykowana aplikacja CDA na telewizorach LG została pobrana ponad 1 mln razy, a dokładnie 1 005 765. Z kolei na telewizorach marki Samsung aplikacja CDA ma 41 446 pobrań, ale liczba ta intensywnie rośnie. W przypadku Samsunga istotny jest również fakt, że choć obie firmy nawiązały współpracę na początku tego roku, to pełna certyfikacja i dopuszczenie aplikacji na wielu rocznikach telewizorów tego producenta miało miejsce dopiero kilka tygodni temu. W dużym tempie rośnie także liczba pobrań aplikacji na przystawkach Fire TV firmy Amazon, które dostępne są w Polsce od jesieni ubiegłego roku – łączna liczba pobrań aplikacji na te urządzenia wynosi obecnie 13 944. Stawkę w tej kategorii zamyka Apple TV – 6 210 pobrań.
CDA jest drugą (po YouTube) najpopularniejszą stroną wideo w Polsce. Z kolei usługa płatnego VOD i TV znajduje się w ścisłym gronie najbardziej popularnych i najczęściej wybieranych platform z filmami na życzenie w naszym kraju. Liczba aktywnych płatnych subskrypcji na koniec marca tego roku przekroczyła 467 tysięcy.