Liczba pobrań aplikacji CDA na urządzenia mobilne oraz na Smart TV przekroczyła 2 miliony 200 tysięcy. Jak dotąd aplikacje najczęściej pobierali posiadacze tabletów i smartfonów, ale to wśród użytkowników telewizorów widać największy wzrost zainteresowania.
Najwięcej użytkowników aplikacji mobilnej CDA jest wśród posiadaczy telefonów i smartfonów z systemem Android, a potem z systemem iOS. Subskrybenci usługi CDA Premium mogą pobierać filmy na swoje urządzania i oglądać je w trybie offline. Największą dynamikę pobrań widać jednak po stronie użytkowników telewizorów. W kategorii Smart TV liczba pobrań zwiększa się z miesiąca na miesiąc średnio o 30 procent.
Aplikacja mobilna dla telefonów i tabletów dostępna jest najdłużej, stąd największa ogółem liczba pobrań. Najpierw z dedykowanej aplikacji mogli korzystać użytkownicy systemu Android, a potem także iOS. Ale teraz to posiadacze telewizorów Smart TV instalują aplikacje najczęściej. Ma to związek z intensywną współpracą z producentami i pojawianiem się aplikacji na coraz to większej liczbie urządzeń. – komentuje Wolfgang Laskowski.
Pod koniec ubiegłego roku CDA nawiązało współpracę z firmą Vestel, producentem telewizorów Toshiba, JVC i Hitachi. W pierwszym kwartale tego roku dedykowana aplikacja CDA pojawiła się na telewizorach marki LG, a niedawno także marki Panasonic. Aktualnie aplikacja dostępna jest na wybranych urządzeniach LG, Philips, Toshiba, Panasonic, JVC, Sony Bravia, TCL oraz na konsolach Xbox One – pełna lista znajduje się na stronie www.cda.pl/smarttv
Aplikację CDA można instalować bezpłatnie, ale tylko posiadacze płatnej subskrypcji mają dostęp do ponad 6 300 filmów w usłudze CDA Premium i tylko oni mogą pobierać i oglądać filmy offline. Z usługi CDA Premium korzysta ponad 186 tys. osób (dane na koniec marca 2019).