CDA S.A., właściciel serwisu CDA.pl i usługi CDA Premium, buduje własne struktury sprzedaży reklamy. Nowo otwartym biurem pokieruje Karol Kowalski.
CDA.pl to jedna z najpopularniejszych polskich domen internetowych (top 20) i zarazem drugi co do wielkości w Polsce wydawca internetowy treści wideo (po YouTube). Średnio w miesiącu CDA.pl odwiedza ponad 7 mln użytkowników, czyli co czwarty polski internauta. Przychody ze sprzedaży reklam w pierwszym półroczu br. wyniosły 1,9 mln złotych.
Potencjał reklamowy CDA.pl jest ogromny i jestem pewien, że możemy go jeszcze lepiej wykorzystać niż do tej pory. Dlatego właśnie podjęliśmy decyzję o samodzielnym sprzedawaniu powierzchni reklamowej, a nie zlecaniu tego zewnętrznej sieci reklamowej bądź agencji. – mówi Łukasz Ćwiek, dyrektor generalny spółki i dodaje – W ostatnim okresie spółka zwiększyła przychody z tytułu subskrypcji płatnego kanału VOD, ale reklama internetowa jest dla nas nadal bardzo ważnym źródłem dochodu.
Przychody reklamowe serwisu pochodziły do tej pory głównie z emisji reklam display’owych oraz wideo (tzw. pre-roll video), także w modelu aVOD (ok. 1250 licencjonowanych filmów pełnometrażowych i tysiąc godzin filmów i bajek dla dzieci). Od roku 2015 CDA.pl prowadzi program partnerski w ramach którego serwis dzieli się zyskami z emitowanych reklam z vlogerami i twórcami. CDA.pl sukcesywnie poszerza współpracę z wiodącymi polskimi youtuberami i sieciami multi-channel oraz wydawcami, a liczba licencjonowanych materiałów wideo przekroczyła już 153 tysiące. Dzięki temu użytkownicy portalu mają dostęp między innymi do blisku 300 kanałów muzycznych (np. Kamil Bednarek, Big Cyc, Tede), mediowych (np. Gazeta.pl, Interia TV, Grupa ZPR) i wielu, wielu innych kanałów tematycznych (np. sportowych, motoryzacyjnych, lifestylowych, podróżniczych czy edukacyjnych).
Tworzenie struktur sprzedażowych i kierowanie biurem sprzedaży powierzono Karolowi Kowalskiemu. Z branżą reklamy internetowej związany jest od kilkunastu lat. Pracował między innymi w sieciach reklamowych IDMnet i Evolution Media Net, a ostatnio pełnił funkcję szefa strategii w agencji NetShare Media Group.